Nina Derwael brengt sportieve collectie uit met Veritas

Nina Derwael heeft op amper 23-jarige leeftijd verschillende gouden medailles op haar palmares staan, een driedubbele 'Sportvrouw van het jaar'-titel, een routine die haar naam draagt, en binnenkort kan de Olympische atlete daar ook een hoogsteigen modecollectie aan toevoegen.

Samen met Belgische retailer Veritas lanceert Derwael een collectie van athleisurewear en accessoires voor tieners en volwassenen. De collectie is beschikbaar in alle Veritas-winkels en op de webshop vanaf 9 september.

Door en voor sportievelingen

Enkele maanden geleden schitterde ze nog als ambassadrice van Veritas' Love your Legs movement, waarin Nina Derwael haar stem en platform gebruikte om Belgen te stimuleren beter zorg te dragen voor hun benen met compressiekousen. Vandaag kondigt ze met trots een volgende stap aan in de samenwerking met de Belgische mode- en accessoireretailer: een eigen collectie van athleisurewear.

"Toen Veritas mij contacteerde met het voorstel om samen een collectie te ontwerpen, was ik meteen laaiend enthousiast. Het was iets wat ik nog nooit had gedaan, dus zo'n uitdaging grijp ik natuurlijk met beide handen aan", vertelt Nina.

Nina ging rond te tafel zitten met de in-house ontwerpers van Veritas, met een creatief moodboard en een hoofd vol ideeën in de aanslag. Samen met de designers stelde ze verschillende silhouetten samen, koos ze het kleurenpalet uit, selecteerde ze zorgvuldig de meest comfortabele stoffen en zat ze samen met producenten en leveranciers. Een enorm leerrijk proces, aldus Nina.

"Naast hip en trendy, was het voor mij van enorm belang dat mijn collectie ook comfortabel is. Als sporter is het belangrijk dat de stoffen juist zitten en niet afzakken, rekbaar en ademend zijn. In de sporttas moeten genoeg zijzakjes zitten voor sportbenodigdheden en ik wou een extra tasje omdat ik altijd toiletgerief moet bijhebben. Ik ben dus echt vertrokken vanuit mezelf en mijn eigen ervaringen."

Nina's collectie werd vanuit haar persoonlijke ervaringen gemaakt: voor sporters - professionele atleten en amateurs.

Geloof in jezelf

De athleisurewearcollectie bestaat uit 20 items, van een sportlegging met bijbehorende top, een sporttas, een pet, een jasje en meer. Nina zocht een warm, vrouwelijk kleurenpalet uit, ontwierp een eigen naamlogo en koos voor de duidelijke boodschap 'Believe'.

"Niets is zo krachtig als geloven in jezelf," vertelt Nina. "In die jarenlange training ben ik altijd in mezelf blijven geloven en dat heeft mij enorm geholpen in het bereiken van mijn doelen. Het is dus een boodschap die ik aan jong én oud wil meegeven, of het nu gaat over sport of over iets anders."

De collectie is gemaakt voor jonge tieners van maat 140 tot 158 en volwassen vrouwen ​ met stuks voor tijdens en na het sporten, want Nina weet als geen ander dat mode zowel op als naast de mat belangrijk is. Als professionele atlete vertoeft ze vaak in sportieve kledij, maar dat betekent niet dat Nina er niet goed wil uitzien. Daarom koos ze voor een mix van spannende stuks en wat meer oversized fits, comfortabel én een streling voor het oog.

Nina's favoriete stuk? "Moeilijk om te kiezen natuurlijk,'" lacht ze. "De legging is heerlijk comfortabel én in mijn favoriete kleur, maar de oversized trui is voor mij de absolute winner. Ik draag 'm casual met sportkleren, maar ook op een jeans of zelfs met een rokje. Altijd dus eigenlijk!".

Praktisch

De collectie is beschikbaar in alle Veritas-winkels en op de webshop vanaf 9 september van maat 140-158 voor tieners en voor volwassenen.

Klik hier voor alle beelden.

Over Veritas

Het verhaal van Veritas start in 1892 wanneer Jean-Baptiste Leestmans een oude merceriezaak koopt in hartje Antwerpen. Zoveel jaren later is Veritas uitgegroeid tot een winkelketen met 120 winkels in België en Luxemburg en marktleider in panty’s en mercerie.

Vandaag bestaat Veritas 130 jaar en zijn beenmode en mercerie nog steeds het stokpaardje. Daarnaast wil Veritas klanten ook voorzien van handige meeneemstuks & ready-to-wear items om een fashion look te vervolledigen volgens de trends van het moment. Je vindt er een mooi aanbod aan eigen merken waaronder Insua en bestaande merken zoals Chantelle en Tommy Hilfiger. Er werden ook tal van nieuwe winkels en flagshipstores geopend o.a. in Antwerpen, Rijkevorsel en Knokke.

Het alombekende logo van Veritas, de gele knoop, maakte onlangs plaats voor de groene schijf die refereert naar het vorige logo en tegelijkertijd knipoogt naar de toekomst.

Samen maken we Veritas!

Persberichten in je mailbox

Over Veritas

Het verhaal van Veritas start in 1892 wanneer Jean-Baptiste Leestmans een oude merceriezaak koopt in hartje Antwerpen. Zoveel jaren later is Veritas uitgegroeid tot een winkelketen met 120 winkels in de Benelux en marktleider in panty’s en mercerie. Vandaag bestaat Veritas 131 jaar en zijn beenmode en mercerie nog steeds het stokpaardje. Daarnaast wil Veritas klanten ook voorzien van handige meeneemstuks & ready-to-wear items om een fashion look te vervolledigen volgens de trends van het moment. Je vindt er een mooi aanbod aan eigen merken waaronder Insua en bestaande merken zoals Chantelle en Tommy Hilfiger. Er werden ook tal van nieuwe winkels en flagshipstores geopend o.a. in Antwerpen, Westland en Knokke. Klantgerichtheid staat voor Veritas centraal. Daarom wordt ernaar gestreefd om producten van steeds betere kwaliteit te kunnen aanbieden en te kunnen inspelen op de vraag van klanten van elke leeftijd, zowel de creatieve DIY-fan als de fashionista. Met originele en leuke DIY-items, ready-to-wear styles en leuke koopjes blijft het assortiment voortdurend verrassen. Ook hecht Veritas veel belang aan de connectie met hun doelpubliek: via de social media kanalen en newsletter maar ook in de winkel door te luisteren en klanten het juiste advies mee te geven. Met de nodige passie en toewijding klanten blijven inspireren en hen naar hartenlust laten shoppen: do it with passion or not at all!

Maak wie je bent, elke stijl, elke dag.

www.veritas.be